ADrenalina. PRIDEvertising. Tęcza w kampaniach reklamowych

Opublikowano: 3 września 2019 r.
Kategorie: Warsztaty

Centrum Kultury Dwór Artusa, 24.09.2019 (wtorek), godz. 18.30


Coraz częściej obserwujemy aktywności marek, wyrażające solidarność i wsparcie wobec społeczności LGBT+. Śledzimy tęczowe zdjęcia profilowe w social mediach, oglądamy okolicznościowe edycje reklam realizowane z okazji Pride Month lub natykamy się na wielkoformatowe reklamy sieci streamingowych z hasłami na rzecz równości. Czy jednak tęczowe aktywności przekładają się na realny obraz polskiej reklamy? Czy krajowe marki z równą śmiałością, jak koncerny zagraniczne, decydują się na przekaz z tęczą w tle? Wreszcie – czy tęcza bywa wykorzystywana jako wytrych reklamowy, element trendu?

W ramach drugiego spotkania z cyklu ADrenalina – reklamy budzące emocje przyjrzymy się reklamie prorównościowej. Poznamy najciekawsze przykłady kampanii, w których pary jednopłciowe występują na równych prawach, jak związki heteronormatywne, i określimy cechy najlepszych koncepcji. Spróbujemy odpowiedzieć na pytanie, czy obraz społeczności LGBT+ w reklamie bywa stereotypowy – nie zrezygnujemy także z przeglądu wybranych negatywnych reakcji na kampanie z tęczą w tle.

PRIDEvertising to drugie spotkanie z cyklu ADrenalina – reklamy budzące emocje. Poprowadzi je Ewa Gutmańska-Gralak – copywriterka, właścicielka agencji kreatywnej Ewenement i wykładowczyni akademicka. W branży reklamowej aktywna od 14 lat, szczególnie interesuje się zagadnieniami kształtowania przez reklamę ról płciowych oraz marketingiem czasu rzeczywistego. Wydarzenie organizowane jest we współpracy z Marszem równości Toruń.

Skip to content