Cukier krzepi – wiedza lepiej! O propagandzie i najważniejszych cukiernicach II Rzeczypospolitej

Opublikowano: 7 września 2021 r.

Data i czas
18 września 2021 r. (sobota)
11:00–13:00

Lokalizacja
Książnica Kopernikańska (ul. Słowackiego 8)

Kategorie
Spotkania

Organizator
Książnica Kopernikańska

Wczytuję mapę...

Punktem wyjścia dla refleksji nad dziedzictwem kulturowym w ramach Europejskich Dni Dziedzictwa pod hasłem Smaki dziedzictwa będzie… cukier. A konkretnie słynne hasło reklamowe „Cukier krzepi!” Melchiora Wańkowicza, od 1930 roku dyrektora Biura Propagandy Konsumpcji Cukru.
Katarzyna Kluczwajd opowie o znaczeniu słów i plastyczności języka polskiego, o propagandzie i reklamie okresu Drugiej Rzeczypospolitej, a także o sztuce użytkowej służącej tytułowej słodkości – o cukiernicach niosących określone treści, czasem związane nawet z… symboliką narodową. Autorką najważniejszych cukiernic Polski międzywojennej (Królewskie Jabłko, Kula) była rzeźbiarka Julia Keilowa.
Skip to content