Wystawa / Szajs. The Gentle Art of Death Cleaning

Opublikowano: 10 września 2019 r.
Kategorie: Wystawy

Centrum Sztuki Współczesnej „Znaki Czasu”, 13.09.2019 (piątek), godz. 19.00


Wystawa laureatki konkursu fotograficznego „WYSTAW SIĘ W CSW 2018” – Katarzyny Ewy Legendź

Kiedy: 13.09-13.10.2019
Otwarcie wystawy: 13.09.2019, godz. 19.00

Dzisiaj to my jesteśmy świadkami narodzin, dojrzewania i śmierci przedmiotów„. Jean Baudrillard

Samorzutne struktury z pustych członów, instalacje w przestrzeni miejskiej ze wszystkiego tego, co nigdy nie stanowiło sedna, ale teraz z tym właśnie trzeba będzie się szarpać. Osłony i pancerze służące do obejmowania, gromadzenia i przechowywania. Kokony, użyteczne tylko w procesie transformacji, niezdatne do samodzielnego istnienia. Odziedziczone z dobrodziejstwem inwentarza mieszkanie po dziadkach kolejny rok nie wydaje się do końca twoje, nikt nie wie, czy to jeszcze negatyw, czy już pozytyw, jeszcze matryca czy już patryca. A tymczasem francuscy rudolodzy świętują kolejne jubileusze świeżej gałęzi wiedzy: nauki o śmieciach. Szajs to fotograficzna opowieść o odrzutach, odpadach i marginesach, o rozprawianiu się z nimi na wizualnym, społecznym i osobistym poziomie, a także o niekończącej się renegocjacji ich statusu.

Katarzyna Ewa Legendź
Artystka wizualna, wykładowczyni Akademii Fotografii w Krakowie, absolwentka fotografii w PWSFTviT w Łodzi, projektantka. Ma na swoim koncie udział w wystawach zbiorowych, jej prace publikowane były w polskiej i w zagranicznej prasie. Na co dzień zajmuje się projektowaniem wydawniczym i współprowadzi startup związany z produkcją video i fotografią. Stanowi rdzeń koncepcyjno-projektowy wydawnictwa fundacji Paper Beats Rock, od 2016 r. pełni funkcję wiceprzewodniczącej zarządu. W ramach działalności PBR zajmuje się także pracą edukacyjną i kuratorską. Projektowane przez nią publikacje znajdują się m.in. w międzynarodowych kolekcjach, nominowane były do Fotograficznej Publikacji Roku czy pokazywane na Athens Photo Festival. Zainteresowana jest społecznymi spektaklami, związkami odpadów, marginesów i pojęcia negative space z renesansem minimalizmu, a także – z doświadczaniem kobiecości.

Skip to content